| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Marie
Registreringsdatum: 17 oktober 2008 Inlägg: 2
|
Postat: ons okt 29, 2008 9:21 pm Rubrik: Boven i mitt drama .. |
|
|
Nu är väl inte det här kanske rätt forum att diskutera den typen av relationer, för det är väl själva innehållet som är det primära.
Dock.
Den som själv har levt i en relation som ens i någon omfattning skulle likna denna (verklig eller uppdiktad), eller som ens skulle ha vissa enstaka beröringspunkter, förstår vad beskrivningen av relationen betyder.
Jag måste säga att jag kanske haft fördomar när det gällt Unni Drougges författarskap och jag har inte läst något av henne tidigare. Faktiskt blev jag nu lite överraskad över det jag har läst, bättre skrivet än jag trodde på förhand. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
alamunk
Registreringsdatum: 16 augusti 2008 Inlägg: 77
|
Postat: ons okt 29, 2008 10:50 pm Rubrik: En till som läst boken! |
|
|
Vi har ju tydligen inte samma uppfattning. Jag vet också en del om destruktivitet i relationer. Men därifrån till att behöva beskriva varje liten detalj så ingående och mångordigt, det tycker jag inte skapar en större trovärdighet. På samma sätt som skräckfilmer med för mycket blod gör mej uttråkad och illamående så skulle den här berättelsen ha vunnit på ett mer sparsmakat återgivande av detaljer. Tycker jag i alla fall.
Vad/vem som sen är rätt och fel i den här uppenbarligen sanna historien vet jag fortfarande inte. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|