Forumindex En Bokcirkel På Nätet
www.bokcirkelonline.com

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Tusen strålande solar

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Maj
Föregående ämne :: Nästa ämne  

Betygsätt boken!
5
100%
 100%  [ 2 ]
4
0%
 0%  [ 0 ]
3
0%
 0%  [ 0 ]
2
0%
 0%  [ 0 ]
1
0%
 0%  [ 0 ]
Totalt antal röster : 2

Författare Meddelande
Carola

Registreringsdatum: 17 februari 2007

InläggPostat: mån apr 28, 2008 6:53 am    Rubrik: Tusen strålande solar Svara med citat

Diskutera och kommentera Tusen strålande solar av Khaled Hosseini här!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Kristina P.

Registreringsdatum: 23 juni 2008

InläggPostat: mån okt 06, 2008 6:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag har precis läst ut Tusen Strålande Solar av Khaled Hosseini, och jag är imponerad av hans sätt att skriva, att sätta sig in i Afghanska kvinnors liv, och inte bara männens (som i Flyga Drake). Jag läste ett stycke då huvudpersonen Mariam fick stå ut med sin makes raseriutbrott och tvingades tugga grus, och jag blev så äcklad, och jag kunde känna känslan själv. Jag drogs med in i handlingen, jag tuggade grus med Mariam, jag bar burqa, och om en författare drar med mig såpass mycket in i handlingen att jag känner att jag är en del av boken, då anser jag att han/hon (i detta fallet han) har lyckats.

Att blanda misär, lycka, kärlek, hat och krig i en och samma roman kan verka väldigt kliché, men jag tyckte inte att det blev det. Alla dessa ingredienser var nödvändiga för att göra boken det den var: gripande!

Har någon annan läst den, och har tankar om boken?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Maj Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet